Preloader

Týdenní vydání: Generátory O2H2 a obrněné svahy, Dev Diary

Weekly Release: O2H2 Generators & Armor Slopes, Dev Diary
0

Ahoj, inženýři!
Aktualizace z tohoto týdne přidává dva základní bloky pro přežití: velký a malý generátor O2/H2, které přeměňují led a vodu na použitelný vodík a kyslík.

Rozšiřujeme také vaše stavební možnosti o nový Přechodový hrot svahu pancíře a jeho zrcadlovou variantu, což vám umožní přidat ještě více detailů a rozmanitosti do vašich plánů pancířů.

Nezapomeňte si je prohlédnout – všechny bloky jsou nyní k dispozici!


Modifikace VS 1.5

Další velkou aktualizací je VS 1.5 Modding. Zde je několik případů použití, které jsem nedávno testoval:

  • Nahrazení výchozího skyboxu ve hře – lze provést několika kliknutími.
  • Nahraďte texturu výchozího bloku Medbay chromovou texturou.
  • Přidejte do hry nový blok Medbay – aby se na obrazovce G zobrazil jako nový blok.

Během tohoto testování jsme objevili několik chyb a podivných problémů s UX, které se opravují, takže to bylo docela užitečné. Zde je několik příkladů modifikace v akci:


Gizmo ovládání figurín. Thruster s vestavěným světlem a gyroskopem – už nejste omezeni typem entity!


A pohled na terminál s ovládáním světla i tahu.

Důvod, proč jsme se rozhodli přidat modding tak brzy, byl ten, že SE byl vždy o naší komunitě a našich modderech a chceme je co nejdříve podpořit, a také doufáme, že to přidá hře další hodnotu a pomůže rychlejšímu rozvoji SE2. Ale těžko říct, možná, že začít se Survivalem by byla lepší strategie růstu. Těžko říct.

Hratelnost: Kolonizace systému Algamest

Srdcem hry Space Engineers 2 je nový kolonizační systém. Sluneční soustavu Algamest jsme rozdělili do různých oblastí, z nichž každá nabízí jedinečné zdroje, výzvy a příležitosti. Jak budete plnit mise a budovat infrastrukturu v těchto oblastech, budete zvyšovat svůj „kolonizační index“ – měřítko pozice lidstva v této vzdálené hvězdné soustavě. To vytváří jasnou a viditelnou cestu postupu a zároveň zachovává svobodu sandboxu, která definuje Space Engineers.
Každý inženýrský projekt, průzkumná mise a bojové střetnutí přispívá k vašemu kolonizačnímu úsilí. Dokončíte elektrárnu? Váš kolonizační index se zvýší. Založíte těžební základnu? Index dále roste. Obrana proti hrozbám? Vaše sídlo je bezpečnější. Tento systém dává smysl vašim inženýrským projektům v rámci širšího příběhu expanze lidstva.

Tento zážitek rámujeme jako „Nový vesmírný závod“ – kde hráči spolupracují a soutěží, aby upevnili přítomnost lidstva na celém Algamestu. To vytváří přirozené cíle, které jsou vždy viditelné a jasně sdělené prostřednictvím značek misí, ukazatelů HUD a podrobných panelů cílů. Vždy budete vědět, jaká je vaše aktuální mise, kde najít základní zdroje a jaké odměny vás čekají za její splnění – to vše díky intuitivnímu vizuálnímu vedení.
Zatímco Space Engineers 1 vynikal inženýrstvím, fyzikou a prvky sandboxu, SE2 tyto základy posílí o silnější herní smyčky a systémy postupu. Hru jsme navrhli tak, aby poskytovala uspokojivý rytmus výzev a odměn – smysluplné úspěchy budete zažívat spíše každých pár minut než hodin, což udržuje vysoké nasazení a zároveň vede k větším úspěchům.

Na podporu této vize zavádíme několik prvků přístupnosti:

  • Budování batohů pro přímou přeměnu rudy na komponenty během stavby
  • Vylepšená projekční budova s naším vylepšeným systémem bloků duchů
  • Nové rozhraní plánovače sestavení, které zefektivňuje proces projektování
  • Přepracovaný systém plánů usnadňující sdílení znalostí mezi inženýry

Odemykání bloků bude vázáno jak na váš kolonizační pokrok, tak na vaše stavební úspěchy – stavbou základních komponent odemknete ty pokročilé, přičemž zdroje specifické pro daný region umožní využívat specializované technologie.
Zvažujeme také možnosti specializace založené na rolích (průzkumník, inženýr, pilot, průmyslník), které by doplnily kolonizační systém a zároveň zachovaly sandboxovou svobodu, kterou je SE známý.

V průběhu všech těchto změn zlepšujeme přístupnost, aniž bychom ohrozili hloubku. Hra Space Engineers 2 bude jednodušší na naučení, ale stejně tak náročná na zvládnutí – zachová inženýrskou komplexnost, kterou si naše komunita cení, a zároveň přivítá nováčky ve vesmíru, který společně budujeme.
Dejte mi prosím vědět své názory – návrhy, dotazy. Je čas začít s vámi diskutovat o hře!
Celý příspěvek na blogu: https://blog.marekrosa.org/.


Připojte se k nám na Livestream vývojářů hry Space Engineers!

  • 🚀 Pátek 9. května, 17:00 UTC
  • 🛰️ Twitch: https://twitch.tv/keencommunitynetwork
  • 🛰️ YouTube: https://www.youtube.com/@SpaceEngineers


Obrazové kredity: Mech by freemelody0

🛠️ Zpětná vazba a podpora – https://support.keenswh.com/
🗺️ Roadmap: https://2.spaceengineersgame.com/roadmap-2/#current
🛰️ Discord: https://discord.gg/keenswh
📫 Newsletter: https://www.keenswh.com/newsletter
➡️ Připojte se a najděte nás na své oblíbené platformě: https://www.keenswh.com/connect/

https://steamcommunity.com/games/1133870/announcements/detail/512957012199342562
https://steamcommunity.com/games/1133870/announcements/detail/512956388211687965
https://steamcommunity.com/games/1133870/announcements/detail/512956388211687485

Původní nepřeložená novinka

Vyberte si svou reakci!
Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude nikde zveřejněna.

Informace o dostupnosti webových stránek Aktualizace 09.06.2025

🔧 Blížíme se do finále!
Spuštění našeho webu je už opravdu za rohem. Probíhá testování posledních detailů a brzy web oficiálně spustíme. Další vylepšení a novinky budeme přidávat postupně po spuštění nebo během pravidelné údržby.

📱 Nově jsme spustili oficiální WhatsApp kanál!
Veškeré novinky budeme na WhatsApp přidávat až při oficiálním spuštění webu – první novinka tam bude právě oznámení kompletního spuštění.

⚠️ Web stále ladíme, proto se může stát, že některé části budou dočasně měněny nebo nedostupné.

Děkujeme, že jste u toho s námi!
– Tým Gamers Crew