Dobrý den, inženýři!
Vertical Slice 1.2 je tady a přináší další řadu vylepšení hry Space Engineers 2. Tato aktualizace přináší ovládání lodi podle cíle, undo/redo pro malířskou pistoli, vylepšené vizuální efekty pro částečné kopírování/vkládání a důležité vylepšení režimu posílení jetpacku.
Najdete zde také novou kameru z pohledu třetí osoby mimo střed, která vám poskytne lepší viditelnost díky tomu, že hlava vaší postavy je na stranu, takže neblokuje zaměřovací kříž a pohled na cíl. U lodí vám podobný vertikální posun zajistí nerušený výhled. A jako vždy – pod kapotou je toho mnohem víc. Pojďme se podívat!
Přidali jsme ovládání pomocí cílové mřížky, aby bylo létání s loděmi citlivější a intuitivnější. Při otáčení lodi směrem k bodu v prostoru pomocí myši se na obrazovce zobrazují nové indikátory uživatelského rozhraní, které ukazují aktuální natočení a orientaci. Díky tomu je přesné pilotování a manévrování snazší než kdy dříve. Na rozdíl od předchozí verze, která přímo převáděla pohyb myši na točivý moment lodi (což způsobovalo, že těžké lodě vyžadovaly nadměrné pohyby myší a pocitově nereagovaly), tento nový systém zajišťuje, že vaše loď reaguje konzistentně bez ohledu na její hmotnost.
Nová kamera z pohledu třetí osoby umístěná mimo střed poskytuje lepší viditelnost a větší kontrolu při pilotování lodí nebo pěším pohybu.
Ve výchozím nastavení je kamera nastavena na pravou stranu, ale pomocí kláves ALT+V můžete přepínat mezi pravou, středovou a levou stranou.
Snížili jsme také minimální vzdálenost kamery, což usnadňuje výhled ve stísněných prostorech, aniž byste museli přepínat do režimu první osoby.
Malířská pistole nyní podporuje zrušení a opakování, což vám umožní rychle vrátit nebo znovu použít nedávné změny barev. Ať už experimentujete s novými návrhy nebo opravujete chyby, díky této funkci je malování uživatelsky přívětivější.
Částečné kopírování/vkládání má nyní vylepšené vizuální prvky, které usnadňují přesný přehled o tom, které bloky kopírujete a jak budou umístěny. To pomáhá při přesném stavění a omezuje dohady při práci se složitými konstrukcemi.
Jetpack 2.0 přináší propracovanější a citlivější pohyb. Boostování má nyní krátkou dobu nabíjení s novým indikátorem nabíjení na vodíkovém panelu a oranžovým zvýrazněním, když je připraven. Přidali jsme také vylepšené vizuální efekty, jako je chvění kamery, a vylepšené zvukové efekty, aby byl pohyb jetpacku silnější a působivější.
- Ovládání pomocí mřížky založené na cíli, vylepšené ovládání lodi
- Přidáno uživatelské rozhraní indikující otáčení lodi
- Zpětný nátěr pistole
- Vylepšená vizualizace pro částečné kopírování/vkládání
- Jetpack 2.0
- Jetpack boost má nyní dobu nabíjení pro svou aktivaci, vodíková lišta má indikátor nabíjení a oranžové zvýraznění
- Přidány vylepšené vizuální (Camera Shake) a zvukové efekty pro Jetpack boost
- Kamera z pohledu třetí osoby mimo střed
- Ve výchozím nastavení je nastavena na pravou stranu
- ALT+V změní kameru na pravou stranu – střed – levá strana
- Minimální vzdálenost kamery z pohledu třetí osoby je nyní nižší
- Lepší viditelnost v pohledu třetí osoby
- Přidáno procházení panelů nástrojů (CTRL + ALT + kolečko myši)
- Přidáno více zvukových efektů (příklad: Zvuky GUI/UI, zvuky panelu nástrojů, zvuky radiálního menu, zvuky nárazu do mřížky, zvuky výbuchů).
- Přidány vizuální ikony do dynamických hitů
- Přidáno více animací z pohledu první a třetí osoby (skákání, ladicí pistole, malovací pistole)
- Přidán model ladicí pistole, efekty výstřelu
- Ladicí pistole nyní poškozuje voxely
- Vylepšené efekty ničení Voxelů
- Posunutý pohled kamery třetí osoby při sezení v kokpitu
- Přidány stíny postav z pohledu první osoby
- Přidán vizuální efekt při odstranění bloku
- Přidána inverzní kinematika pro model postavy (na okrajových případech se stále pracuje*)
- Odstranění VariableRefreshRate z možností zobrazení
- Odstraněna možnost rychlého spuštění z hlavní nabídky
- Řešíme okrajové případy řízení mřížky založené na cíli
- Výběr barvy bude zahrnut do undo-redo pro malířskou pistoli v budoucí aktualizaci
- Postava nedrží správně zbraň při používání jetpacku
- Po prvním vstupu do kokpitu po spuštění hry může postava nahlížet do kokpitu – toto bude opraveno v nadcházející aktualizaci.
- Ovládání klávesnicí a myší zatím není přizpůsobitelné, ale bude!
- Skupiny a velikosti bloků panelu nástrojů (výběr bloku pomocí klávesy R) jsou dočasným mechanismem a budou přepracovány v nejbližší aktualizaci.
- Jsme si vědomi nekompatibility při spuštění hry Space Engineers 2 na integrovaných grafických procesorech Intel Arc řady A a Core Ultra řady 1 Arc. Spolupracujeme se společností Intel na umožnění hraní a v průběhu vývoje budeme poskytovat příslušné aktualizace.
- Výkon
- Optimalizace výkonu probíhá. Pro verzi Alpha se zaměřujeme na 16x síť červených lodí při 60 FPS na doporučeném hardwaru.
- Automatické ukládání může během hraní způsobit krátké lagy.
- Optimalizace výkonu srážek a ničení lodí probíhá, takže v tuto chvíli nebude hra bez lagů. V následujících aktualizacích ji budeme průběžně vylepšovat.
- Hodnoty PCU na blok se mohou ve srovnání s hrou Space Engineers 1 zdát vyšší, což odráží větší detailnost SE2 a přesnější měření výkonu. Zatímco současný celkový limit PCU je ve VS1 nastaven na 400 000, v budoucích aktualizacích plánujeme tuto hranici zvýšit, jak budeme implementovat plánovaná optimalizační vylepšení.
- Space Engineers 2 Workshop
-
- Rozhraní modrotisku ve hře – na základě zpětné vazby hráčů budou zavedeny další funkce a vylepšení.
- Zobrazení sbírek Steam Workshopu ve hře je v plánu.
- Obnovování obrazovky modrotisku může být v některých případech pomalé – mělo by být opraveno v příští aktualizaci.
- Vaše vlastněné soukromé předměty nejsou v současné době v prohlížeči herní dílny viditelné.
- Řešíme okrajové případy, kdy opětovné publikování, přejmenování, zobrazení tagů v rozhraní služby Steam a třídění nemusí fungovat tak, jak bylo zamýšleno.
- Vylepšení režimu offline – pracujeme na lepším zpracování situace, kdy je služba Steam offline
.
-
- Na současném grafickém uživatelském rozhraní (GUI) a displeji HUD (Heads-Up Display) se pracuje. Náš tým upřednostňuje především základní funkce. Jakmile potvrdíme, že všechny funkce fungují, jak mají, vylepšíme vizuální design a celkovou estetiku.
- Některé bloky jsou zatím pouze dekorativní (například Assembler je přítomen, ale nemůže vyrábět komponenty).
- Systém inventáře bude implementován v některé z budoucích aktualizací
- Modely zlomů obdrží v budoucích verzích další vizuální aktualizace.
- Omezená paleta nástroje pro malování je dočasná; budoucí aktualizace budou zahrnovat nastavení barev RGB/HSV a vlastní palety.
- Práce na vylepšených zvukových efektech, včetně zvuku jetpacku, pokračují.
- Alpha vychází v angličtině, další lokalizace budou následovat
- Výukové programy budou přidány blíže ke konci vývoje.
- Komunitní centrum: https://2.spaceengineersgame.com/space-engineers-2-community-hub/
Stabilita
- Opraven pád v aplikaci Havok
- Opraven pád při změně nastavení V-sync
Výkon
- Opraven problém s výkonem při umisťování bloku
- Opraven problém s výkonem, když velká loď narazila do statické mřížky.
Opraven problém s výkonem při částečném kopírování mřížky
- Opraveno zamrznutí při provádění činností s vysokou zátěží na pomalejším pevném disku.
Opraveno zamrznutí při pohybu z klidového stavu uvnitř velké mřížky
Funkční
Opraven problém, kdy mohly být modrotisky přiřazeny prázdnému slotu pro ruku (dlaždice 0).
- Opraven problém, kdy kombinace kláves Shift + G neotevřela obrazovku s modrotiskem v režimu diváka.
- Opraven problém, při kterém mohlo dojít k zaseknutí překryvného okna „Vytvořit plán“.
- Opraven problém, kdy při pokusu o odstranění publikovaných světů chybělo potvrzovací okno.
- Opraven problém, kdy publikování položky s velkým souborem miniatur selhávalo s blíže neurčenou chybou.
- Opraven problém, kdy svět dílny při spuštění vyhodil chybu, když se ještě stahoval.
- Opraven problém, kdy se po rozdělení mřížky nesprávně zobrazovaly možnosti uzamčení podvozku.
- Opraven problém, kdy možnost „Nová mřížka“ umožňovala umístění bloků tam, kde neměly být.
- Opraven problém, kdy bylo možné umístit blok částečně do jiné mřížky.
Opraven problém, kdy režim symetrie neumisťoval bloky správně.
- Opraven problém, kdy postava klouzala po nerovném povrchu asteroidů, přestože měla zapnuté magbooty.
- Opraven problém, kdy mřížky zůstávaly po odpojení od voxelů statické.
- Opraven problém, kdy bylo možné připojit dynamickou mřížku k voxelům
- Opraven problém, kdy byla postava ovlivněna gravitací, i když HUD zobrazoval 0 gravitaci.
- Opraven problém, kdy míření v pohledu první osoby nebylo plynulé.
- Opraven problém, kdy statický divák nemohl ovládat loď.
- Opraven problém, kdy nástroj Malování zůstal zaseknutý v aktivním režimu.
Opraven problém, kdy mřížky nepřebíraly poškození způsobené nárazem
Opraven problém, kdy se deformace přenášely do nedeformovaných částí mřížky při použití částečného kopírování.
- Opraven problém, při kterém se mřížky po odstranění gyroskopů neurčitě točily
- Opraven problém, kdy se rychlost postavy snížila na nulu po opuštění režimu posílení jetpacku, zatímco stále držela klávesu W.
- Opraven problém, při kterém byly interakce v kokpitu v režimu diváka špatně nastaveny.
UŽIVATELSKÉ ROZHRANÍ
- Opraven problém, kdy kliknutí na úvodní obrazovku způsobilo zvětšení překryvu služby Steam.
- Opraven problém, kdy se v části pokročilých ovládacích prvků na obrazovce nápovědy zobrazovaly vývojářské řetězce pro několik tlačítek.
- Opraven překlep v názvu bloku ve scénáři Concordia Research Facility.
- Opraven problém, kdy se tlačítka po volbě nepřepsat soubor s uložením stala neaktivními.
- Opraven problém, kdy obrazovky Blueprints a Workshop měly nekonzistentní šířku obsahu.
- Opraven problém, kdy byla velká písmena v popiscích umístění a viditelnosti položek dílny nekonzistentní.
- Opraven problém, kdy při změně nastavení adaptéru v možnostech zobrazení bylo možné dvakrát kliknout na tlačítko Použít.
- Opraven problém, kdy ikony dlaždic na obrazovce Vybrat svět postrádaly popisky.
Zvuk
- Opraven problém, kdy se zvuky při stisknutí přerušily ihned po uvolnění pohybové klávesy.
- Opraven problém, kdy na červené lodi chyběl zvuk zatlačení velké lodi.
- Opraven problém, kdy se při klesání s lodí a kolizi s plošinou ozývalo praskání.
- Opraven problém, kdy výchozí úrovně hlasitosti hudby a zvuku nebyly správně vyvážené.
- Opraven problém, kdy gyroskopy 0,5 m vydávaly překrývající se zvuky
- Opraven problém, kdy se při pohybu maximální rychlostí objevovaly zvuky tlačení.
Částice
- Opraven problém, kdy se destrukční částice při ničení bloku buď zasekly, nebo se nezobrazily.
- Opraven problém, kdy se po nárazu do zlomů nezobrazovaly nárazové jiskry.
- Opraven problém, při kterém byly částice nástroje Malování posunuty.
Renderování
- Opraven problém, kdy náhled Voxel Hand zanechával artefakty stínů.
Opraven problém, kdy po změně grafického nastavení zmizel voxel.
- Opraven problém, kdy nebyly správně zaznamenány grafické ovladače Intel.
- Byl opraven problém, kdy kokpit při výběru blikal
🛠️ Zpětná vazba a podpora – https://support.keenswh.com/
🗺️ Roadmap: https://2.spaceengineersgame.com/roadmap-2/#current
🛰️ Discord: https://discord.gg/keenswh
📫 Newsletter: https://www.keenswh.com/newsletter
➡️ Připojte se a najděte nás na vámi zvolené platformě: https://www.keenswh.com/connect/
https://steamcommunity.com/games/1133870/announcements/detail/499444389996659416
https://steamcommunity.com/games/1133870/announcements/detail/512954475614307366
https://steamcommunity.com/games/1133870/announcements/detail/512954475614306758