Preloader

Space Engineers 2 Alpha: 2: Vertikální plátek 1.2

Space Engineers 2 Alpha: Vertical Slice 1.2
0

Dobrý den, inženýři!
Vertical Slice 1.2 je tady a přináší další řadu vylepšení hry Space Engineers 2. Tato aktualizace přináší ovládání lodi podle cíle, undo/redo pro malířskou pistoli, vylepšené vizuální efekty pro částečné kopírování/vkládání a důležité vylepšení režimu posílení jetpacku.
Najdete zde také novou kameru z pohledu třetí osoby mimo střed, která vám poskytne lepší viditelnost díky tomu, že hlava vaší postavy je na stranu, takže neblokuje zaměřovací kříž a pohled na cíl. U lodí vám podobný vertikální posun zajistí nerušený výhled. A jako vždy – pod kapotou je toho mnohem víc. Pojďme se podívat!

Řízení mřížky podle cílů

Přidali jsme ovládání pomocí cílové mřížky, aby bylo létání s loděmi citlivější a intuitivnější. Při otáčení lodi směrem k bodu v prostoru pomocí myši se na obrazovce zobrazují nové indikátory uživatelského rozhraní, které ukazují aktuální natočení a orientaci. Díky tomu je přesné pilotování a manévrování snazší než kdy dříve. Na rozdíl od předchozí verze, která přímo převáděla pohyb myši na točivý moment lodi (což způsobovalo, že těžké lodě vyžadovaly nadměrné pohyby myší a pocitově nereagovaly), tento nový systém zajišťuje, že vaše loď reaguje konzistentně bez ohledu na její hmotnost.

Kamera z pohledu třetí osoby mimo střed

Nová kamera z pohledu třetí osoby umístěná mimo střed poskytuje lepší viditelnost a větší kontrolu při pilotování lodí nebo pěším pohybu.
Ve výchozím nastavení je kamera nastavena na pravou stranu, ale pomocí kláves ALT+V můžete přepínat mezi pravou, středovou a levou stranou.
Snížili jsme také minimální vzdálenost kamery, což usnadňuje výhled ve stísněných prostorech, aniž byste museli přepínat do režimu první osoby.

Zrušení a oprava malířské pistole

Malířská pistole nyní podporuje zrušení a opakování, což vám umožní rychle vrátit nebo znovu použít nedávné změny barev. Ať už experimentujete s novými návrhy nebo opravujete chyby, díky této funkci je malování uživatelsky přívětivější.

Vylepšené vizualizace pro částečné kopírování/vkládání

Částečné kopírování/vkládání má nyní vylepšené vizuální prvky, které usnadňují přesný přehled o tom, které bloky kopírujete a jak budou umístěny. To pomáhá při přesném stavění a omezuje dohady při práci se složitými konstrukcemi.

Jetpack 2.0

Jetpack 2.0 přináší propracovanější a citlivější pohyb. Boostování má nyní krátkou dobu nabíjení s novým indikátorem nabíjení na vodíkovém panelu a oranžovým zvýrazněním, když je připraven. Přidali jsme také vylepšené vizuální efekty, jako je chvění kamery, a vylepšené zvukové efekty, aby byl pohyb jetpacku silnější a působivější.


  • Ovládání pomocí mřížky založené na cíli, vylepšené ovládání lodi
    • Přidáno uživatelské rozhraní indikující otáčení lodi

     

  • Zpětný nátěr pistole
  • Vylepšená vizualizace pro částečné kopírování/vkládání
  • Jetpack 2.0
    • Jetpack boost má nyní dobu nabíjení pro svou aktivaci, vodíková lišta má indikátor nabíjení a oranžové zvýraznění
    • Přidány vylepšené vizuální (Camera Shake) a zvukové efekty pro Jetpack boost
  • Kamera z pohledu třetí osoby mimo střed
    • Ve výchozím nastavení je nastavena na pravou stranu
    • ALT+V změní kameru na pravou stranu – střed – levá strana
    • Minimální vzdálenost kamery z pohledu třetí osoby je nyní nižší
    • Lepší viditelnost v pohledu třetí osoby
  • Přidáno procházení panelů nástrojů (CTRL + ALT + kolečko myši)
  • Přidáno více zvukových efektů (příklad: Zvuky GUI/UI, zvuky panelu nástrojů, zvuky radiálního menu, zvuky nárazu do mřížky, zvuky výbuchů).
  • Přidány vizuální ikony do dynamických hitů
  • Přidáno více animací z pohledu první a třetí osoby (skákání, ladicí pistole, malovací pistole)
  • Přidán model ladicí pistole, efekty výstřelu
    • Ladicí pistole nyní poškozuje voxely
  • Vylepšené efekty ničení Voxelů
  • Posunutý pohled kamery třetí osoby při sezení v kokpitu
  • Přidány stíny postav z pohledu první osoby
  • Přidán vizuální efekt při odstranění bloku
  • Přidána inverzní kinematika pro model postavy (na okrajových případech se stále pracuje*)
  • Odstranění VariableRefreshRate z možností zobrazení
  • Odstraněna možnost rychlého spuštění z hlavní nabídky

  • Řešíme okrajové případy řízení mřížky založené na cíli
  • Výběr barvy bude zahrnut do undo-redo pro malířskou pistoli v budoucí aktualizaci
  • Postava nedrží správně zbraň při používání jetpacku
  • Po prvním vstupu do kokpitu po spuštění hry může postava nahlížet do kokpitu – toto bude opraveno v nadcházející aktualizaci.
  • Ovládání klávesnicí a myší zatím není přizpůsobitelné, ale bude!
  • Skupiny a velikosti bloků panelu nástrojů (výběr bloku pomocí klávesy R) jsou dočasným mechanismem a budou přepracovány v nejbližší aktualizaci.
  • Jsme si vědomi nekompatibility při spuštění hry Space Engineers 2 na integrovaných grafických procesorech Intel Arc řady A a Core Ultra řady 1 Arc. Spolupracujeme se společností Intel na umožnění hraní a v průběhu vývoje budeme poskytovat příslušné aktualizace.
  • Výkon
    • Optimalizace výkonu probíhá. Pro verzi Alpha se zaměřujeme na 16x síť červených lodí při 60 FPS na doporučeném hardwaru.
    • Automatické ukládání může během hraní způsobit krátké lagy.
    • Optimalizace výkonu srážek a ničení lodí probíhá, takže v tuto chvíli nebude hra bez lagů. V následujících aktualizacích ji budeme průběžně vylepšovat.
    • Hodnoty PCU na blok se mohou ve srovnání s hrou Space Engineers 1 zdát vyšší, což odráží větší detailnost SE2 a přesnější měření výkonu. Zatímco současný celkový limit PCU je ve VS1 nastaven na 400 000, v budoucích aktualizacích plánujeme tuto hranici zvýšit, jak budeme implementovat plánovaná optimalizační vylepšení.
  • Space Engineers 2 Workshop
      • Rozhraní modrotisku ve hře – na základě zpětné vazby hráčů budou zavedeny další funkce a vylepšení.
      • Zobrazení sbírek Steam Workshopu ve hře je v plánu.
      • Obnovování obrazovky modrotisku může být v některých případech pomalé – mělo by být opraveno v příští aktualizaci.
      • Vaše vlastněné soukromé předměty nejsou v současné době v prohlížeči herní dílny viditelné.
      • Řešíme okrajové případy, kdy opětovné publikování, přejmenování, zobrazení tagů v rozhraní služby Steam a třídění nemusí fungovat tak, jak bylo zamýšleno.
      • Vylepšení režimu offline – pracujeme na lepším zpracování situace, kdy je služba Steam offline

    .

  • Na současném grafickém uživatelském rozhraní (GUI) a displeji HUD (Heads-Up Display) se pracuje. Náš tým upřednostňuje především základní funkce. Jakmile potvrdíme, že všechny funkce fungují, jak mají, vylepšíme vizuální design a celkovou estetiku.
  • Některé bloky jsou zatím pouze dekorativní (například Assembler je přítomen, ale nemůže vyrábět komponenty).
  • Systém inventáře bude implementován v některé z budoucích aktualizací
  • Modely zlomů obdrží v budoucích verzích další vizuální aktualizace.
  • Omezená paleta nástroje pro malování je dočasná; budoucí aktualizace budou zahrnovat nastavení barev RGB/HSV a vlastní palety.
  • Práce na vylepšených zvukových efektech, včetně zvuku jetpacku, pokračují.
  • Alpha vychází v angličtině, další lokalizace budou následovat
  • Výukové programy budou přidány blíže ke konci vývoje.

  • Komunitní centrum: https://2.spaceengineersgame.com/space-engineers-2-community-hub/


Stabilita

  • Opraven pád v aplikaci Havok
  • Opraven pád při změně nastavení V-sync

Výkon

  • Opraven problém s výkonem při umisťování bloku
  • Opraven problém s výkonem, když velká loď narazila do statické mřížky.
  • Opraven problém s výkonem při částečném kopírování mřížky
  • Opraveno zamrznutí při provádění činností s vysokou zátěží na pomalejším pevném disku.
  • Opraveno zamrznutí při pohybu z klidového stavu uvnitř velké mřížky

Funkční

  • Opraven problém, kdy mohly být modrotisky přiřazeny prázdnému slotu pro ruku (dlaždice 0).
  • Opraven problém, kdy kombinace kláves Shift + G neotevřela obrazovku s modrotiskem v režimu diváka.
  • Opraven problém, při kterém mohlo dojít k zaseknutí překryvného okna „Vytvořit plán“.
  • Opraven problém, kdy při pokusu o odstranění publikovaných světů chybělo potvrzovací okno.
  • Opraven problém, kdy publikování položky s velkým souborem miniatur selhávalo s blíže neurčenou chybou.
  • Opraven problém, kdy svět dílny při spuštění vyhodil chybu, když se ještě stahoval.
  • Opraven problém, kdy se po rozdělení mřížky nesprávně zobrazovaly možnosti uzamčení podvozku.
  • Opraven problém, kdy možnost „Nová mřížka“ umožňovala umístění bloků tam, kde neměly být.
  • Opraven problém, kdy bylo možné umístit blok částečně do jiné mřížky.
  • Opraven problém, kdy režim symetrie neumisťoval bloky správně.
  • Opraven problém, kdy postava klouzala po nerovném povrchu asteroidů, přestože měla zapnuté magbooty.
  • Opraven problém, kdy mřížky zůstávaly po odpojení od voxelů statické.
  • Opraven problém, kdy bylo možné připojit dynamickou mřížku k voxelům
  • Opraven problém, kdy byla postava ovlivněna gravitací, i když HUD zobrazoval 0 gravitaci.
  • Opraven problém, kdy míření v pohledu první osoby nebylo plynulé.
  • Opraven problém, kdy statický divák nemohl ovládat loď.
  • Opraven problém, kdy nástroj Malování zůstal zaseknutý v aktivním režimu.
  • Opraven problém, kdy mřížky nepřebíraly poškození způsobené nárazem
  • Opraven problém, kdy se deformace přenášely do nedeformovaných částí mřížky při použití částečného kopírování.
  • Opraven problém, při kterém se mřížky po odstranění gyroskopů neurčitě točily
  • Opraven problém, kdy se rychlost postavy snížila na nulu po opuštění režimu posílení jetpacku, zatímco stále držela klávesu W.
  • Opraven problém, při kterém byly interakce v kokpitu v režimu diváka špatně nastaveny.

UŽIVATELSKÉ ROZHRANÍ

  • Opraven problém, kdy kliknutí na úvodní obrazovku způsobilo zvětšení překryvu služby Steam.
  • Opraven problém, kdy se v části pokročilých ovládacích prvků na obrazovce nápovědy zobrazovaly vývojářské řetězce pro několik tlačítek.
  • Opraven překlep v názvu bloku ve scénáři Concordia Research Facility.
  • Opraven problém, kdy se tlačítka po volbě nepřepsat soubor s uložením stala neaktivními.
  • Opraven problém, kdy obrazovky Blueprints a Workshop měly nekonzistentní šířku obsahu.
  • Opraven problém, kdy byla velká písmena v popiscích umístění a viditelnosti položek dílny nekonzistentní.
  • Opraven problém, kdy při změně nastavení adaptéru v možnostech zobrazení bylo možné dvakrát kliknout na tlačítko Použít.
  • Opraven problém, kdy ikony dlaždic na obrazovce Vybrat svět postrádaly popisky.

Zvuk

  • Opraven problém, kdy se zvuky při stisknutí přerušily ihned po uvolnění pohybové klávesy.
  • Opraven problém, kdy na červené lodi chyběl zvuk zatlačení velké lodi.
  • Opraven problém, kdy se při klesání s lodí a kolizi s plošinou ozývalo praskání.
  • Opraven problém, kdy výchozí úrovně hlasitosti hudby a zvuku nebyly správně vyvážené.
  • Opraven problém, kdy gyroskopy 0,5 m vydávaly překrývající se zvuky
  • Opraven problém, kdy se při pohybu maximální rychlostí objevovaly zvuky tlačení.

Částice

  • Opraven problém, kdy se destrukční částice při ničení bloku buď zasekly, nebo se nezobrazily.
  • Opraven problém, kdy se po nárazu do zlomů nezobrazovaly nárazové jiskry.
  • Opraven problém, při kterém byly částice nástroje Malování posunuty.

Renderování

  • Opraven problém, kdy náhled Voxel Hand zanechával artefakty stínů.
  • Opraven problém, kdy po změně grafického nastavení zmizel voxel.
  • Opraven problém, kdy nebyly správně zaznamenány grafické ovladače Intel.
  • Byl opraven problém, kdy kokpit při výběru blikal


🛠️ Zpětná vazba a podpora – https://support.keenswh.com/
🗺️ Roadmap: https://2.spaceengineersgame.com/roadmap-2/#current
🛰️ Discord: https://discord.gg/keenswh
📫 Newsletter: https://www.keenswh.com/newsletter
➡️ Připojte se a najděte nás na vámi zvolené platformě: https://www.keenswh.com/connect/

https://steamcommunity.com/games/1133870/announcements/detail/499444389996659416
https://steamcommunity.com/games/1133870/announcements/detail/512954475614307366
https://steamcommunity.com/games/1133870/announcements/detail/512954475614306758

Původní nepřeložená novinka

Vyberte si svou reakci!
Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude nikde zveřejněna.

Chat Icon

Informace o dostupnosti webových stránek Aktualizace 02.05.2025

🔧 Blížíme se do finále!
Spuštění našeho webu je už téměř za rohem. Většina stránek je již přístupná, kromě některých komunitních funkcí – jako jsou uživatelské profily, které zatím mohou vyžadovat přihlášení.

📱 Spustili jsme také oficiální WhatsApp kanál, kde najdete novinky, soutěže a oznámení o důležitých akcích.

⚠️ Web stále ladíme, takže se mohou některé části měnit nebo dočasně mizet. Naším cílem je vše dokončit do konce května.

📝 Registrace zatím není aktivní, ale brzy spustíme předregistrace – první možnost vytvořit si účet před oficiálním startem.

Díky, že jste u toho s námi!
– Tým Gamers Crew