Preloader

Aktualizace 1.1 je nyní k dispozici v aplikaci Experimental!

Update 1.1 is out now on Experimental!
0


Ahoj Pionýři!
Dnes vychází naše první aktualizace obsahu po opuštění předběžného přístupu a rádi bychom vám všem představili naše nejnovější funkce v aktualizaci 1.1!
Tato aktualizace je právě teď k dispozici v experimentální verzi hry, takže před jejím vyzkoušením je vždy dobré ZÁLOHOVAT SVÉ ÚLOŽIŠTĚ
Takto se dostanete do experimentální verze:

  • Steam: Klikněte pravým tlačítkem myši na hru > Vlastnosti > Bety > Účast v betě > Experimentální.
  • Epic: Přejděte do své knihovny a stáhněte si experimentální verzi.

Proč experimentální verze?
Od vydání verze 1.0 chceme pokračovat v poskytování stabilního zážitku ve výchozí verzi hry
Použití experimentální verze nám umožňuje vše před uvolněním pro všechny ještě trochu doladit a případně zahrnout některé vedlejší efekty, které by mohly ovlivnit současný zážitek
Tato aktualizace je také jako obvykle poměrně rozsáhlá, pokud jde o změny, protože jsme pracovali společně se společností Fishlabs ( https://fishlabs.de ) již několik let
S naším požehnáním a ve spolupráci s námi navrhli a implementovali podporu ovladačů v rámci příprav na konzolové vydání (ano, Satisfactory se chystá na konzole, pokud jste to ještě nevěděli)
Tato aktualizace zahrnuje mnoho let práce, takže jako obvykle, pokud zjistíte něco neočekávaného nebo něco, co dříve fungovalo, najednou přestane fungovat, dejte nám prosím vědět na naší QA stránce https://questions.satisfactorygame.com/
Vaše příspěvky jsou neuvěřitelně užitečné a vaší zpětné vazby si vždy vážíme, Ale teď se pojďme vrhnout na nový obsah <3

1.1 Nové funkce:

 

Podpora ovladače

Jsme velmi rádi, že můžeme konečně oznámit, že v Satisfactory je k dispozici podpora ovladačů, a to jak ovladačů Xbox, tak ovladačů DualSense™
Chcete-li začít, připojte ovladač a přejděte do nabídky Možnosti > Ovládání > Obecné > Vyberte ovládání > Ovladač > Použít.

Režim fotografie

Stávající fotografický režim byl zásadně přepracován, přibylo zcela nové uživatelské rozhraní a nastavení
. Obsahuje spoustu nových filtrů, efektů, póz, rámečků, úprav barev a ovládání objektivu fotoaparátu, které si můžete upravit podle svých představ, a nabízí tak obrovské množství možností, jak získat ideální snímek vás a vašich továren nebo vás a vašich přátel ve hře více hráčů
K dispozici je také režim panenky, takže můžete vytvářet malé přechody a videa nebo cokoli, co vám vaše kreativita dovolí, stejně jako několik nastavení mřížky a ořezu pro poměry stran
Můžete také oddělit kameru a pohybovat s ní v dosahu pionýra a přepínat možnosti viditelnosti pionýra nebo dokonce mít možnost nechat pionýrovu helmu následovat kameru

Demontáž místa havárie

Nyní budete také konečně moci vyčistit své biomy od trosek z míst havárie a získat za své úsilí nějaké další zdroje
. Jen nezapomeňte, že nejprve musíte otevřít a získat pevný disk uvnitř místa havárie, abyste mohli vše rozebrat.

Osobní výtah

Abyste rozšířili možnosti procházení pionýrů ve větších továrnách, můžete nyní postavit a používat nový personální výtah
. Jakmile provedete počáteční umístění výtahu, budete moci vertikálně najet na požadovanou výšku a přidat tolik zastávek patra výtahu, kolik budete chtít, aby odpovídaly designu vaší továrny
. Budete si moci přizpůsobit názvy jednotlivých pater, stejně jako ikony a barvy jednotlivých tlačítek, která můžete stisknout pro přístup do jednotlivých pater, abyste měli přesný přehled o tom, kam která zastávka vede

Pokročilá nastavení hry
Žádné nastavení paliva

Do pokročilých nastavení hry byla konečně přidána velmi žádaná možnost „Bez paliva“, takže pokud rádi hrajete s AGS, nemusíte již při používání vozidel dělat další kroky.

Vlaky
Nárazníkové zastávky

Zavádíme novou mechaniku pro vlaky, při ruční jízdě vlaku a dosažení konce železnice nyní vlaky zcela vykolejí a vy budete muset s vlakem interagovat, abyste ho dostali zpět na koleje, podobně jako fungují srážky vlaků
Abyste tomu zabránili, musíte nyní na konec železničních cest, včetně vlakových stanic, kterými hodláte ručně projet, umístit nárazníkové zastávky.

QOL

Levostranné signály cesty a bloku
Signály cesty i bloku mají nyní režim sestavování „levá strana“ a „pravá strana“, který lze střídat stisknutím R, když je hologram aktivní.

Přepracování železnic

Železnice se dočkaly několika zásadních vylepšení, takže by měly být mnohem hezčí a celkově lépe stavitelné než kdykoli předtím.

Budovy
Logistika

 

Otvor ve stěně dopravníku

Nový nástavec pro dopravníky, který lze libovolně umístit na jakoukoli stěnu (a okna!) a umožnit tak průchod dopravníků pro větší přizpůsobení.
Velké zlepšení ve srovnání se stávajícími stěnami dopravníků s pevným umístěním pro připojení.

Dopravníkové výtahy – podpora rozdělovačů a slučovačů

Možnosti rozdělovačů a slučovačů byly vylepšeny a nyní je lze připojit k dopravníkovým výtahům, což umožňuje větší modularitu vašich vertikálních sestav
Rozdělovače nebo slučovače se připojí jak ke vstupu nebo výstupu dopravníkového výtahu, tak k jakémukoli bodu mezi nimi, což zvyšuje flexibilitu vašich sestav.

Prioritní sloučení

Jedná se o nový typ sloučení, který umožňuje určit, který z jeho aktivních vstupů má být vyveden jako první
. Na výběr jsou 3 úrovně priority, takže pokud mají dva vstupy stejnou úroveň priority, výstup bude střídavě odebírat z každého vstupu, což vám umožní mnohem pečlivěji kontrolovat výstup vašich továren.

Sledování průchodnosti dopravníku

Zcela nové přídavné zařízení k dopravníku, které monitoruje počet dílů procházejících dopravníkovým pásem a zobrazuje jej na své obrazovce, vyžaduje celou minutu sběru dat, aby zobrazilo co nejpřesnější výsledky.
Nyní můžete část výpočtů nechat na tomto praktickém sestavitelném zařízení a na první pohled zjistit, zda ve své továrně vyrábíte požadované množství dílů.

QOL
Režimy sestavování potrubí

 

Přímo

Poté, co jsme si vyslechli vřelý ohlas na režim sestavování s rovným dopravníkovým pásem, jsme jej nyní přidali pro potrubí, takže konečně můžete vytvořit dokonale uspořádanou sestavu, aniž byste se museli spoléhat na ruční umísťování.

Zakřivené

Nejen to, ale také jsme zahrnuli režim sestavení Curved pro případy, kdy budete potřebovat další úhly v nastavení potrubí.

Přeprava

 

Hypertuby

 

Hypertrubicové spoje

Třícestná hypertrubková křižovatka, kterou lze umístit samostatně nebo připojit k jiné hypertrubkové křižovatce či nosné hypertrubce
Po umístění umožňuje připojit hypertrubku k jejím 3 různým cestám
Při cestování uvnitř hypertrubky můžete měnit cesty tak, že při přiblížení ke křižovatce stisknete klávesu E a vyberete, kterou z cest chcete projít.

Rozvětvení hypertuby

Lze umístit do hypertrubice a rozdělit ji tak na dvě samostatné cesty, přičemž výsledná rozvětvená cesta je díky svému tvaru přístupná pouze cestou přes delší segment
Užitečné pro připojení stávajících hypertrubic k nově budovaným sítím
Lze ji vybudovat samostatně, na stávající hypertrubici nebo připojit k podpoře či křižovatce hypertrubic.

Architektura
Nové architektonické kousky

V aktualizované verzi jsou k dispozici nové architektonické prvky, které umožňují větší výraznost při navrhování továren a které jsou dostupné v úžasném obchodě
Nové trámy:

  • H-nosník
  • Policový nosník
  • Kulatý betonový nosník
  • Opletený kabel (je to nosník)
  • Opletený kabelový cluster (je to také nosník)

Nové Různé:

  • (FICSIT, beton, ocel)
  • Silniční závora rohová
  • Základní regálová jednotka
  • Velký větrací otvor
  • Velký ventilátor

 

QOL

 

Automatické připojení dopravníku, potrubí a kolejnic v plánech

Nyní je k dispozici nový režim sestavování „Automatické připojení“ pro modrotisky, který můžete vybrat stisknutím klávesy R, když máte hologram modrotisku venku
. Při použití tohoto režimu se každý modrotisk, který obsahuje Dopravník, Potrubí nebo Železnice, pokusí automaticky připojit ke všem dostupným vstupům/výstupům na druhém konci, což můžete před umístěním vizuálně potvrdit najetím na hologram modrotisku.

Svítilna nyní funguje i uvnitř hypertrubic

Dlouho požadovaný QOL pro cestování uvnitř Hypertuby během noci s lepší viditelností

Vylepšení pohybu a trasování dronů

Řada vylepšení pohybu a trasování dronů, která by měla zlepšit interakci dronů s jejich automatizovanými trasami.

Dopravní sloupy a podpěry potrubí mají nyní měkkou průchodnost

To pomůže ještě více přizpůsobit umístění v omezených prostorech, protože se nyní mohou překrývat s jinými stavitelnými objekty.

Posunování lze nyní provádět i vertikálně

Hlavní požadavek od zavedení šťouchání, nyní můžete šťouchat vertikálně pomocí Page Up/Page Down.

Odstraněno omezení maximální vzdálenosti u funkce Nudging

Umístění všech budov můžete libovolně zpřesnit, aniž byste se museli spoléhat na přesné zaměření, protože jsme nyní odstranili omezení vzdálenosti pro šťouchnutí.

Vizuální vylepšení

 

Padající stromy

Stromy nyní ladně padají po přeříznutí motorovou pilou se všemi novými efekty.

VFX spor a plynových sloupů

Vizuální efekty Spore a Gas Pillar byly přepracovány, aby se zlepšil jejich vzhled.

Výbušná výztuž a Nobelisk VFX

V návaznosti na naše vylepšení dostaly nový vylepšený vzhled také efekty výbuchů vytvářené výbušnou výztuží a Nobeliskem.

Power Slugs VFX

Také se dočkaly vylepšení, takže je můžete obdivovat, když je zvedáte, než je nevyhnutelně proměníte v energetické střepy.

Vylepšení zvuku

 

Dynamický okluzní systém pro základy a zdi

Zvuky továrny budou nyní okludovány a tlumeny, pokud se nacházejí za zdmi nebo jinými překážkami
Různé budovy také změní způsob okluze zvuků, například sklo nebo kov.

Systém detekce zvuku v interiéru a místní akustický kontext

Zvuky továrny a hráče se nyní chovají jinak, pokud se hráč nachází v interiéru, HUB má nyní také jedinečné nastavení zvuku
Zvuky související s hráčem se nyní dynamicky mění v závislosti na okolí, například na vysokých stropech, těsných chodbách nebo uvnitř jeskyní.

Ztlumení hlasového chatu

Nyní má různé úrovně síly nastavitelné v nastavení
Útlum nyní využívá umístění stereofonního signálu na střední straně, nikoliv pouze potlačení konkrétních frekvencí.

Vyprávění

Nyní jsme také rozšířili vyprávění z verze 1.0 o mnoho a mnoho dalších hlasových linek ADA pro nový i starý obsah a interakce.

Opravy chyb

Existuje mnoho oprav chyb, které jsme nemohli řádně provést během verze 1.0, a také vylepšení, která se v současné době testují v experimentální verzi a která se přenesou do verze 1.1.
Více informací o změnách, které se přenesou z aktuální experimentální verze, najdete na níže uvedených odkazech:
https://store.steampowered.com/news/app/526870/view/512951942084822988?l=english
https://store.steampowered.com/news/app/526870/view/498313608291156664?l=english
.

Dedikovaný server – aktualizace přesměrování portů

Pokud máte Host dedikovaný server, určitě byste si měli přečíst následující blok, protože od poslední aktualizace na Experimental
bylo přidáno mnoho nových vylepšení, která umožňují větší flexibilitu Aktualizovali jsme strategii přidělování portů v aplikaci Reliable Messaging
Nové funkce:

Explicitní konfigurace portů
  • Nový parametr příkazového řádku -ReliablePort= umožňuje explicitní výběr portu.
  • Hodnota musí být celé číslo v rozsahu 0 až 65535.
  • Pokud je zadána, server se pokusí navázat na tento port a v případě, že port není dostupný, inicializace se nezdaří.

 

Výchozí a konfigurovatelné rozsahy portů

Následující nastavení v souboru Engine.ini řídí přidělování portů:
[/script/reliablemessaging.reliablemessagingtcpfactory]
PortRangeBegin=8888
PortRangeLength=512
ExternalPortRangeBegin=-1

  • Server se pokusí navázat v rámci [PortRangeBegin, PortRangeBegin + PortRangeLength).
  • Ve výchozím nastavení server začíná na portu 8888 a zkouší až 512 portů, dokud nenajde volný port.

 

Informovanost klientů a práce s NAT
  • Klienti se musí připojovat ke správnému portu, ale přemapování portu (např. pomocí pravidel NAT/firewallu) může tento požadavek porušit.
  • Aby se to vyřešilo, server nyní klientům sděluje naslouchající port během počátečního handshake.
  • Pokud je použito přemapování externího portu, musí být server o externím portu informován prostřednictvím:
  • Konfigurační nastavení ExternalPortRangeBegin (pro přemapované rozsahy).
  • Parametr příkazového řádku -ExternalReliablePort= (pro explicitně mapované porty).

 

Požadavky na hostitele serveru (TL;DR)
  • Pokud hostujete jeden server, musí být ve výchozím nastavení otevřen port 8888 TCP.
  • Pokud hostujete více serverů, musí být otevřen rozsah portů počínaje 8888 TCP (ve výchozím nastavení).
  • Server se před selháním pokusí otevřít až 512 portů (lze konfigurovat).
  • Pokud se používá přemapování portů (NAT/firewall), musí být server odpovídajícím způsobem nakonfigurován; jinak se klienti nebudou moci připojit.
  • Pro správce serverů je k dispozici protokolování, které pomáhá ověřovat přidělené porty.

Původní nepřeložená novinka

Štítky:
Vyberte si svou reakci!
Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude nikde zveřejněna.

Chat Icon

Informace o dostupnosti webových stránek Aktualizace 02.05.2025

🔧 Blížíme se do finále!
Spuštění našeho webu je už téměř za rohem. Většina stránek je již přístupná, kromě některých komunitních funkcí – jako jsou uživatelské profily, které zatím mohou vyžadovat přihlášení.

📱 Spustili jsme také oficiální WhatsApp kanál, kde najdete novinky, soutěže a oznámení o důležitých akcích.

⚠️ Web stále ladíme, takže se mohou některé části měnit nebo dočasně mizet. Naším cílem je vše dokončit do konce května.

📝 Registrace zatím není aktivní, ale brzy spustíme předregistrace – první možnost vytvořit si účet před oficiálním startem.

Díky, že jste u toho s námi!
– Tým Gamers Crew