Preloader
Developer Insight- Did you hear that?
0

Lovci,
Všimli jsme si, že mnoho z vás zajímá, jak fungují zvukové systémy ve hře Hunt: Showdown 1896. S pomocí našich zvukových inženýrů jsme sestavili níže uvedeného průvodce, který odpovídá na některé z vašich nejčastějších otázek týkajících se toho, jak vám poskytujeme co nejlepší zvukový zážitek.
Mezi změny, které přicházejí s aktualizací 2.4, patří vylepšení tichých/chybějících kroků, přepracovaný design zvuku vertikálních kroků, čitelnost vzdálenosti výstřelu a další! Těšíme se, že se s vámi brzy podělíme o další informace o nové aktualizaci a o tom, co znamená pro váš zvukový zážitek.

ČASTO KLADENÉ OTÁZKY: Co je CrySpatial?

CrySpatial je naše 3D audio řešení určené speciálně pro Hunt. Bylo implementováno již v roce 2019 a je naším doporučeným řešením prostorového zvuku při hraní hry.
CrySpatial využívá HRTF (Head-Related-Transfer-Function) pro umístění 3D zvuku a je přímo integrováno do hry, takže hráči mohou slyšet, zda určité zvuky přicházejí zezadu, před nimi, nad nimi nebo pod nimi. (Jen přátelsky připomínáme, že CrySpatial ani žádné jiné řešení prostorového zvuku neřeší způsob, jakým jsou zvuky tlumeny na větší vzdálenost nebo při zakrytí objekty).
Ačkoli je CrySpatial součástí hry Hunt od jejího vydání, přidali jsme možnost, aby jej hráči mohli vypnout s uvedením hry Hunt: Showdown 1896.
Chcete-li si vyzkoušet funkci CrySpatial (doporučeno):

  • Použijte stereofonní sluchátka
  • V nastavení zvuku aktivujte funkci CrySpatial (lze to provést během mise nebo v hlavní nabídce) a stiskněte tlačítko Použít.
  • Ujistěte se, že jste deaktivovali všechna další vylepšení zvuku
  • Ujistěte se, že jsou v systému a ovladačích specifických pro sluchátka deaktivovány všechny funkce Virtual Surround/Room Correction.

pro systém Windows 10:

  • Klikněte pravým tlačítkem myši na ikonu reproduktoru na hlavním panelu/systémové liště.
  • Vyberte možnost „Prostorový zvuk“ a nastavte ji na hodnotu „Vypnuto“.


pro Windows 11:

  • Otevřete Systém -> Nastavení zvuku
  • Otevřete vlastnosti výstupního zařízení kliknutím na šipku po straně.



Xbox Series X|S:

  • V nastavení konzole Xbox Series S/X na kartě Obecné vyberte možnost „Hlasitost a zvukový výstup“.
  • Změňte položku „Headset format“ na „Stereo uncompressed“.



pro PlayStation 5:

  • Otevřete nastavení konzole -> Otevřete nastavení zvuku
  • V nastavení 3D zvuku (sluchátka) deaktivujte možnost „Enable 3D Audio for Headphones“.



ČASTO KLADENÉ OTÁZKY: Proč mohou uživatelé CrySpatial deaktivovat, když je tak důležitý?

Základní funkcí každého binaurálního pluginu je Head-Related-Transfer-Function (HRTF). Jedná se o sadu zvukových filtrů, které napodobují fyzickou interakci zvuku s vaším tělem, hlavou a ušními boltci, která je pro každého člověka jedinečná.
Pečlivě navržené filtry CrySpatial fungují dobře pro většinu lidí, ale zvuk může každý člověk vnímat trochu jiným způsobem. Proto filtry CrySpatial nemusí dokonale vyhovovat tomu, jak určité tvary uší vnímají zvuky v okolním světě. Pokud se chcete dozvědět více, můžete si o HRFT a binaurálním zvuku přečíst zde:
S vydáním hry Hunt: Showdown 1896 jsme chtěli dát hráčům větší svobodu a flexibilitu při výběru formátu 3D zvuku, který chtějí při hraní hry Hunt zažít.
Abychom toho dosáhli, aktualizovali jsme zvukový systém hry Hunt tak, aby podporoval další řešení prostorového zvuku, která mohou zachytit zvukový výstup hry Hunt a vykreslit jej pomocí jiných sad filtrů. To znamená, že nyní můžeme nabídnout podporu prostorových zvukových řešení, jako je Dolby Atmos, Windows Sonic, DTS:X a vlastní řešení 3D zvuku pro sluchátka od společnosti Sony na systému PS5.
Dobré vědět: CrySpatial a další řešení prostorového zvuku sice pomáhají slyšet, odkud zvuk přichází (shora, zezadu atd.), ale nemají vliv na to, jak je zvuk zakrytý objekty nebo jak se chová na větší vzdálenost. Tuto část zvukového zážitku řeší hra nezávisle na zvoleném řešení prostorového zvuku.

ČASTO KLADENÉ OTÁZKY: Co se stane, když vypnu CrySpatial, aniž bych aktivoval jiné řešení prostorového zvuku na své platformě?

Pokud je funkce CrySpatial vypnuta bez použití jiných řešení prostorového zvuku, jako je Dolby Atmos, Windows Sonic atd., pak uslyšíte prostý stereofonní nebo prostorový zvuk v závislosti na nastavení reproduktorů. To znamená, že veškerá vylepšení prostorového zvuku budou ztracena a vy budete mít problém posoudit, zda zvuky přicházejí shora nebo zespodu, stejně jako to, zda je něco před vámi nebo za vámi. Proto doporučujeme vždy používat řešení prostorového zvuku – má zásadní význam pro dosažení co nejlepšího zážitku z lovu.

ČASTO KLADENÉ OTÁZKY: Jaké nastavení ve hře mám použít, pokud hraji Hunt se stereofonními sluchátky?

Doporučujeme nastavit nastavení zvuku takto:
Konfigurace zvuku: Sluchátka
CrySpatial:
Po zapnutí CrySpatial si nezapomeňte zahrát několik misí ve hře Hunt. Chvíli potrvá, než si vaše uši zvyknou na zpracování zvuku, které CrySpatial používá, zejména pokud jste ve hře Hunt noví a nejste zvyklí na to, jak CrySpatial zní. Stejně jako u jakéhokoli jiného nástroje může chvíli trvat, než se naučíte, jak působí a jak jej používat.

ČASTO KLADENÉ OTÁZKY: Jak prostorový zvuk ovlivňuje zvuk CrySpatial a měli by mít hráči při hře Hunt zapnutý prostorový zvuk 5.1 nebo 7.1?

I když obecně doporučujeme hrát Hunt na sluchátkách ve stereu (2.0) s aktivním CrySpatial, mohou nastat případy, kdy mají hráči doma prostorový zvuk. V takovém případě může být žádoucí hrát hru v 5.1 nebo 7.1 na reproduktorech. Pokud máte takové nastavení, nastavte v nastavení zvuku hry konfiguraci na „Reproduktory“, čímž vypnete funkci CrySpatial. Tím zajistíte, že hra bude moci co nejlépe využít vaše nastavení prostorového zvuku.

ČASTO KLADENÉ OTÁZKY: Jaký je problém s povolením všech možných zvukových vylepšení?

To do značné míry závisí na „vylepšení zvuku“. Další virtualizaci zvuku (např. 3D zvukové efekty, prostorové zvukové efekty z ovladačů sluchátek atd.) je třeba při používání CrySpatial co nejvíce zabránit, protože tyto efekty mohou aplikovat podobné zpracování zvuku nad CrySpatial, což může vést k poškození zvuku.
Aplikace dalších efektů (např. ekvalizérů) může také vést k dalším nepředvídaným důsledkům a měla by být aplikována s opatrností.
Pokud máte další otázky týkající se zvuku hry Hunt, neváhejte nám napsat na sociálních sítích. Vaše dotazy a komentáře budeme sledovat s úmyslem napsat v budoucnu další příručku, pokud o ni bude dostatečný zájem.

Mějte se na pozoru,
Your Hunt: Showdown 1896 Audio Team

Původní nepřeložená novinka

Vyberte si svou reakci!
Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude nikde zveřejněna.

Informace o dostupnosti webových stránek Aktualizace 09.06.2025

🔧 Blížíme se do finále!
Spuštění našeho webu je už opravdu za rohem. Probíhá testování posledních detailů a brzy web oficiálně spustíme. Další vylepšení a novinky budeme přidávat postupně po spuštění nebo během pravidelné údržby.

📱 Nově jsme spustili oficiální WhatsApp kanál!
Veškeré novinky budeme na WhatsApp přidávat až při oficiálním spuštění webu – první novinka tam bude právě oznámení kompletního spuštění.

⚠️ Web stále ladíme, proto se může stát, že některé části budou dočasně měněny nebo nedostupné.

Děkujeme, že jste u toho s námi!
– Tým Gamers Crew