Zdravím přeživší!
Za chvíli vstoupíme do fáze veřejného testování aktualizace hry 1.28 ve službě Steam a Xbox! Pojďme si popovídat o tom, co se chystá a na co si dát během experimentálních dobrodružství pozor. Pokud se chcete jako obvykle nechat rozmazlovat se vším všudy, zamiřte na naše fórum a podívejte se na poznámky ke změnám.
Jednou z největších změn v této aktualizaci je zavedení synchronizace vozidel. Cílem bylo zpříjemnit zážitek z jízdy a umožnit vám mít vše pod kontrolou i během vysoké latence. Během jízdy by se již nemělo objevovat poskakování vozidel a pocit vznášení. Vzhledem k tomu, že se jednalo o poměrně zásadní změnu, může se objevit několik vedlejších účinků nad rámec toho, co jsme již zjistili. Doporučujeme vám, abyste si ji vyzkoušeli na experimentálních serverech (máme pro vás dokonce vyhrazený server s auty) a sdělili nám své zkušenosti. Zpětnou vazbu budeme bedlivě sledovat. Pokud máte zájem dozvědět se více o tom, co bylo změněno a proč, podívejte se na tento podrobný příspěvek na blogu Arma Reforger, protože stejný přístup používáme i pro DayZ.
Už je to nějaký čas, co jsme se zabývali hrou se zbraněmi v naší hře, a tak jsme se rozhodli věnovat jí trochu pozornosti aktualizací mechaniky zvedání zbraní. Od doby, kdy byla před lety zavedena, jsme měli pocit, že boj na blízko často končí frustrujícím zážitkem, protože vaše zbraň se může kdykoli pohnout. V loňském roce jsme provedli řadu úprav, abychom tento zážitek vylepšili, ale nakonec jsme měli jen dva stavy: normální nebo zvednutý. S aktualizací 1.28 zavádíme postupné stahování u všech našich střelných zbraní. To znamená, že vaše postava se nyní pokusí střelnou zbraň vytáhnout zpět (pokud je dostatek místa), než ji zvedne. Jak si dokážete představit, má to zásadní důsledky pro boj uvnitř budov, stejně jako v případech, kdy vás infikovaní přemohou zblízka.
Další věcí, na kterou jsme se zaměřili, byly zaměřovače. Představujeme 3 nové zaměřovače pro naše střelné zbraně:
- Puškohled Sportpoint s dvojnásobným přiblížením zaplní mezeru mezi civilními puškohledy nižší třídy, takže lovecký puškohled bude ve světě mnohem vzácnější.
- PSO-6 je zcela nová varianta známého zaměřovače PSO; přináší šestinásobný zoom pro všechny východní palné zbraně, včetně VSD
- Puškohled Marksman kompatibilní s lištou , s variabilní úrovní přiblížení 3,5x-10x, bude novou špičkovou volbou pro všechny střelby na velké vzdálenosti
Spolu s těmito novinkami přinášíme také tolik potřebná vylepšení překryvů zaměřovačů. Stav poškození je nyní vizualizován na překrytech a přibyla také podpora pro osvětlené zaměřovače. Dalekohledy, zaměřovače NVG a dálkoměr se dočkaly vizuálních aktualizací a oprav překryvů. A dávejte pozor na své brýle pro noční vidění – při poškození se mohou hůře používat!
Náš zvukový tým přinesl velkou dávku zvuků pro přepracování střelných zbraní, aktualizoval výstřely a ocasy pro všechny neautomatické pušky. Podívali se také na vozidla a vyvážili jejich slyšitelnost zevnitř, z okolí a z dálky. Cílem bylo, aby hráči mohli snadněji komunikovat, když sedí uvnitř vozidel, a zároveň aby byla vozidla lépe slyšet z dálky. Zohledněna byla také zpětná vazba na vylepšení kroků z aktualizace 1.27. Oddělili jsme konfiguraci kroků postavy hráče a infikovaných kroků a mírně jsme snížili slyšitelnost obou. A konečně, jeskyně Sakhal dostaly zcela novou zvukovou kulisu, do které se můžete ponořit.
Když už jsme u Sakhalu, hlavní důraz této aktualizace je kladen na zavedení nových dynamických událostí do prostředí. Takže se tam určitě vydejte a prozkoumejte je!
Jménem týmu DayZ,
Adam